tisdag 4 september 2007

På Husapoteket

Nu ska ni få er en titt hos Karin på Husapoteket. Det ligger också på "Butikstråket", som ni säkert hört talas om vid det här laget. Ett jättemysigt hus som är ett gammalt missionshus.
Det här är disken, där bl.a gammeldags godis och handgjorda kort säljes.
Här är ett stort sortiment av färgpigment. Jätteroligt att stå där och välja bland färgerna! Och så luktar det så gott när man kliver in, jag tror att det är de gammeldags färgblandningarna som doftar!
Här säljs inte bara färg, utan annat mycket fint att inreda hemmet med.
De här läckra ljuskronorna har Karin gjort! Hon är jätteduktig på mycket, och ger många goda råd. Och en väldigt mysig och trevlig tjej!
Olika tapeter finns att köpa här.
Jag har blivit så förtjust i det här att hänga fram gamla blusar och sånt, det har Karin gjort lite här och där.
Hängaren har hennes dotter tillverkat i gammal stil, och såna finns till försäljning i flera storlekar.
Gammeldags dricka, sylt och annat gott finns också här!
Karin har också varit på mässan och inhandlat nyheter, så snart är det dags, alla glada kunder att ta en runda igen på "Butikstråket på landet"!
Varmt Välkomna!
Och till alla bloggare................visst ser det mysigt ut?! Jag lovar, det är det också!
Kicki

15 kommentarer:

Sallys hus sa...

Heeej!
Jag sa ju att jag INTE skulle blogga ikväll. Men jag kunde inte hålla mig.
Ja du hon har det verkligen fint.
Det är tur att jag har så nära nu när alla möbler ska målas om.
Umbran tar ju slut hela tiden.
Det var så lustigt att vi möttes där. Jag var så stressad så jag fattade först inte...det klickade lixom inte vad du gjorde där.
Va kul att Marie redan är din lilla reklam pelare för smyckena...hihi...
Hur gick det med Idol? Fick nin någon ordning på tv:n?
Kram vi hörs i morn.Katarina

lycka sa...

Gillade tapeterna Karin sålde, vet du vad det är för fabrikat? Tack på förhand!

Min Skattkammare sa...

Hej "Lycka"!
Kommer inte in på din blogg. Du kan ringa Karin angående tapeterna på : 019-227181, hon hjälper gärna till!

Stina sa...

Jaha ja...Nä, jag måste dit nästa gång. Puss

LantlivsAnette sa...

Ojj ojj vilken vacker butik !
Lyckliga ni som har så nära dit.
Jag har nu suttit en stund och förstorat bilderna , himmel så mysigt och gammeldags hon har.
Godis i strutar , vackra tapeter ..allt är så fint.
Vad kul för er med ett butiks stråk så där , det drar ju mer kunder när ni är flera.
Kram Anette
P.s nu ska jag lägga ut bilderna från butiken Årstiden,där jag smygfotade....

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken mysig butik!! Vi borde ha en bloggträff i era trakter och åka på en runda igenom stråket.... Roligt att få se dig på bild där i spegeln! Nu har man ett ansikte! Ha en skön dag! Kram!!

Solsjö - Under en vind sa...

Hrm...ja jag tyckte väl att det såg konstigt ut med blusen!! Ha ha...skämtar så klart, såg det inte ens!!! Man är själv sin störste kritiker!! Må bäst! Kram!

NICOLINAS BONING sa...

Vilken mysig affär, det är så att man riktigt kan känna hur det luktar av "färgblandningar" där inne;-)
Jag får nog tänka ut en längre turne´för att även få med "Butiksstråket" i den vändan (hur nu det ska gå till...)!
Kram/Birgitta

Stina sa...

Hörru busan. Den där spegeln till höger, som du ska måla om. Den ser ut som min, som jag målade om för 100 år sedan. Vi har den i sovrummet. Alla garderober är där. Kramis

Kvarnboden sa...

Vilket trevligt reportage från husapoteket!! Ja, det är verkligen en mysig butik, ombonat liksom. jag blir dösugen på att tapetsera om i torpet när jag ser hennes gammeldags tapeter, (ja du vet mina drömmar....).Men nu ser det gammeldags ut i min verkstad också för där står trillan och glänser... tralalala. Äntligen klar. Kramis Elisabeth.

Dubbelörn sa...

Fantastisk butik!! Man får väl ägna flera dagar åt ala härliga butiker!!!

Kramar

Trollmor sa...

Ja, det ser verkligen mysigt ut!
Skulle vara roligt att gå omkring där och botanisera.
Kul att få kika in i spegel på väggen där :-)
Kram

LantlivsAnette sa...

Halloj !
Vad roligt att du gillar våra tyger,dina favoriter är faktiskt mina favoriter också !
Mormors tyget är i Polyester men ser ut som en riktigt fin bomull !
Rackarns att det är så långt emellan oss....
Jag ser på Idol nu ..gud vad man nästan får skämmas för en del..tokigt vaa...Kram Anette

Mindi sa...

Oh, den affären ser också sååå mysig ut. :) VAR ligger den?

Stor kram
M I N D I

Unknown sa...

Var ligger denna ljuvliga butik? Kram Malin