söndag 2 augusti 2009

Dröm som gick i kras

När vi kom i den här backen, sista biten till resmålet, var min förväntan sprickfylld som ett barn på julafton.......
Gissa då att besvikelsen blev total när vi efter nästan 20 mils resa upptäckte att butiken Lustfyllt var stängd. På hemsidan stod att läsa att de öppnade upp efter en månad semester första helgen i augusti, men på dörren visade en skylt retsamt att butiken öppnar den 8 augusti.
En dunderbesvikelse!!
Nu finns det ju faktiskt värre saker som kan inträffa, så är det ju, men i alla fall........suck!

Däremot så var det ju fler besökare som var laddade för ett besök, så Lenas mor och far var där och pratade med oss besvikna gäster.
Lasse som inte är lika blygsam som jag, frågade helt enkelt om vi fick titta runt ändå.....och det fick vi, för de var så vänliga och rara.




Det var inte alls iordningställt, och modern sa att Lena nog skulle tycka att det var mycket roligare om vi fick se det pyntat och ordnat. Men jag tycker att det var en dröm att gå där i den mycket speciella byggnaden. Tyvärr så gick det inte riktigt att insupa atmosfären då man kände sig lite våldgästande.



Men vi pratade en stund med hennes föräldrar som berättade att caféet Lena startat upp drar så mycket folk att produktionen på keramiken blivit lidande. All tid går åt att baka.
Det fanns nästan inget alls av keramiken jag trånade efter.
Och så blir det ju då. Det är därför jag valt bort den biten här hos mig, för visst vill ni väl hellre att jag producerar och målar, än bakar......? (våga inte säga nåt annat.....ha ha)
Men stället är en dröm, med eller utan det ena eller andra, så det blir väl att ta nya tag och åka igen nån gång.
Men då ska jag ringa innan.....var så säkra! ;o)
Nästa inlägg bjuder på fler stopp efter vägen......
Ha det så bra!
Kram Kicki



6 kommentarer:

promenader på landet sa...

Vad trist att det var stängt, men ändå bra att ni fick kika runt. Det ser så mysigt och fint ut! Ha det gott! Kram från Maria

Lyktor och Tyg sa...

Nä så snopet!!! Vilket tur att ni fick kika in lite i alla fall. Ser så fint ut.
kram Kristina

Vardagslycka sa...

Åh, så tråkigt när man kört så långt och sett fram mot något kul. Men ändå kul att ni fick kika runt, det ser så himla mysigt ut på bilderna och hennes keramik är ljuvlig.
Jag ska ut på tur i veckan med några väninnor och vi funderar på Nora, har du några bra tips på kuligheter i de krokarna? Om det blir nån av dagarna som du och de andra har öppet kommer vi säkert förbi en sväng igen!
Ha det så gott vännen.
Kram, Carina

LantlivsAnette sa...

Åhhhhh, har du varit till Lena !! Attans otur att det var stängt, men så gulligt av hennes mamma att öppna ändå, himmel vilken butik !!
Dit ska jag någon dag...
Hoppas att allt är bra med dig, att du får njuta lite i sommar också...
Ha det gott
Kraam Anette

LantlivsAnette sa...

Hallo min vän !!
Jaa, du, du må tro att jag vill till Lustfyllt !!! Hur långt är det dit från dig ??
Såååå gullig du är som kan tänka dig att köra oss...tänk ändå vad roligt det skulle vara, vi tillsammans i en bil..skratta och prata...ohhh så kul det vore..
Kolla om det är möjligt, jag hakar på, bränslet betalar vi såklart..
Jaa, vi har en så varm o fin sommar, det är inte klokt alltså, sol varenda dag...
Jag mår bättre o bättre, men fick ett riktigt bakslag i Onsdags, allt bara kom över mig, pang...började gråta och kunde inte sluta, sen blev det migrän,,,och jaa du förstår...jobbigt..men jag lever ju...är frisk..man måste tänka så..
Ha det nu så bra min vän
Kraaam Anette

Tulipa sa...

Hej!
jag råkade se hos Anette att du skrev om Lustfyllt...så jag var tvungen att kika in hos dig...
Då läste jag ju detta inlägg om stängd butik.
Tur att ni fick komma in i alla fall!
Vi var där i vintras. Jag blev helt tagen!
Inte mycket keramik då heller eftersom hon inte hunnit. Men jag åkte hem med en tavla helt oplanerat för jag blev alldeles kär! Visar tavlan för ca tre-fyra inlägg sedan, kolla gärna, den är såååå fin *ler*.
Hoppas du får en härlig dag!
Kram Mariette