lördag 24 juli 2010

Baka fint

Mjöl, socker, kakao och gryn ska det vara i de här härliga burkarna!
Så praktiskt att ha allt förvarat i burkar på hyllorna när baklusten sätter fart.....och fina är de, man blir glad av dem! Kanske bakverken smakar ännu bättre också.......;o)
I kalaskisken serveras bl.a chokladkolapaj med jordnötter......en favorit i repris! Mums!
Det du Harriet!! ;o)
Men värmen har tagit ut sin rätt, känner mig tömd på kraft......har hört fler som säger likadant. Ändå är det så härligt med sommar och sol! :o)
Kram Kicki

5 kommentarer:

Lillan sa...

Urfina burkar.
Förstår om värmen tagit kraft för dig men vilken tur med väder du haft för ditt nystartade café!
Jag får väl säga att det är värmen som gjort att jag inte tittat ut till dig än.......men den som väntar på något gott, och det ser jag fram emot.
kram
Caroline

Nygammalt sa...

Vilka fina burkar, farligt med alla bakverken då?! ;) Hi hi. Och vad tjusig du var där du låg och vilade på slottet ;) Kul att få besöka så fina platser, det är dumt att man inte gör det. Finns så många ställen runt omkring.

Kram kram.

Felix sa...

Då har du chansen till lite återhämtning i kylan nu då... ;-) Jag vill gärna ha tillbaka lite värme, men det räcker med 25 grader...

Sommarhälsningar
Elisabet

Lyktor och Tyg sa...

Hejsan svejsan
Är det till att ha husvagn nu! kul, det är lite mysigt faktiskt. Nu kan du åka ut på små turer.
Nu när jag har semester så är det genast kallare, som jag har väntat, nu behöver jag i alla fall inte åka till jobbet förräns slutet av aug. idag har vi väl namnsdag, för visst heter du Kristina med?
Ha det så gott.
Kram Kristina

Unknown sa...

Dom burkarna blev jag kär i..:)..Vilka härliga färger..Ha en bra och skön helg../Annelie