onsdag 16 november 2011

Om jag inte.....

....hade frysen full av glass hela sommaren (plus rester från sommaren) och helt hopplöst dålig karaktär så skulle jag köpa en sån här stickad klänning. Jättesnyggt tycker jag!



Men hur snyggt är det med en stickad klänning på en falukorv?? Grrr......spott...fräs! :o(





Nåväl...det är ju tur att det finns draperade varianter där falukorven kan gömma sig.







Tja...en sån här ska nog falukorven slå till på! Men tro inte att jag sätter på mig den här i butiken....nähä för vips så har jag kladdat ner färg på den! Ni får nöja er med mina gamla paltor. ;o)
Bilder från Bonaparte

Kicki :o)

9 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är spännande att se att stickade klänningar har kommit tillbaka igen=) Länge, länge hade jag en enkel stickad klänning i grå mohair kvar i garderoben sen då, sååå snygg men till sist fick jag inse att det var helt omodernt. Men då var man pinnsmal, så ska jag köpa någon så är det den draperade varianten som gäller numera;-)

Ha en fin kväll!
Kram,
Regina

ingla sa...

Blir lite upprörd över allt baktalande om FALUKORVEN!!!!!!!!!
;)
Kram

Inas sa...

Hej Vännen!
Känner igen mig... mycket fina bilder och de har underbara kläder. Jag har klarat 12kg... men nu är det varit frys rensning på både glass och kakor, godisskåpet är tömt... min karaktär tog helt plötsligt slut... Men vi får inte ge upp drömmen om en snygg stickad klänning till dess finns det snygga draperade klänningar. Lycka till och goa kramar Ina

mamma lycklig sa...

Ja du Kicki om inte om fanns. Då skulle jag också vilja ha en åtsmitande klänning. Nu är det inte så utan snara tvärt om, men det finns snygga kläder för storvuxna också och tur är väl det. Men min vinst som jag lottar ut nu på bloggen kan både smal och tjock ha, va bra va. Hoppas att du är med och tävlar.
Ha det gott.
Kram kram Nettan

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka fina klänningar..men jag vet, minsta valk syns i en stckad klänning..Sååå fin du kommer att bli i klänningen som du har valt !! Alltid roligt med lite nytt...
Kraaam Anette

Lena sa...

Hej Kicki!
Tänk att vi har samma smak..och tanke om falukorv!! Får nog också satsa på något draperat! Du tillverkar så mycket fint! Är så sugen på att få kika in hos dig, men nu har jag tyvärr väldigt långt till din butik. Jag och min familj har flyttat tillbaka till fjälltrakterna. Jag kanske kommer söderut om någon vecka och då hoppas jag att butiken är öppen så jag kan titta in!
Hasta luego bonita!
Kram Lena

Freja Rico sa...

Du är alltid så fin när man kommer in i butiken, och den draperade var snygg, den kommer passa dig perfekt..

Kram

Min Skattkammare sa...

Ahhh...Lena, eres tu!
Yo no sabía que ya vives en el norte. ;o)
Vad roligt att få en hälsning från dig! Jaha, nu är ni åter på plats i norr. Du lämnar ett tomrum efter dig.....
Hoppas du kikar förbi när du kommer hitåt!
Må så gott!
Vi hörs...kanske här på bloggen igen?!
Kram Kicki

Vitspets sa...

Tack för tipset kära kicki ... Ha en trevlig Helg Kramar Karina