fredag 8 juni 2012

Nytt bär i skogen - Ett tecken eller ett skämt??

 Jag hade planerat att göra ett inlägg där Per Blåbär presenterar detta fina "bärmemo".
 Det är viktigt att lära sig hur alla bären ser ut.
 Lina Lingon presenterar insektsmemot. De är ju deras vänner, men också viktiga för det övriga livet i skogen.

 Men att de på nyheterna i morse skulle berätta om ett nytt bär i skogen hade jag väl aldrig väntat mig. Nämligen en korsning mellan blåbär och lingon som är lilafärgade och troligtvis blivit befruktade med hjälp av insekter. Dessutom var ett förslag att de skulle kallas blingon! Det var visst i en bohusländsk skog de hittat dem.
Helt otroligt för det är ju precis vad dessa kallas i min saga! Lina och Per är ju liksom kära i varandra och då kan det gå så att blandbär blir till. ;o)
T.o.m mamma tyckte det lät som ett aprilskämt! Ni som läst sagan förstår ju hur otroligt märkligt detta är.....precis nu!! Kan det vara ett tecken och en uppmuntran nu när den dåliga självkänslan bara bråkar och bråkar.....
Hur vanligt är det att något sånt här inträffar?? Eller vad säger du Annika!? ;o)
Ska jag våga tro på tecken.....?
Idag kom annonsen ut i Na:s Sommarbilaga. Det står att jag har glass, men tyvärr finns den inte på plats imorgon utan fr.o.m nästa vecka. Caféet har inte heller öppnat än.....men snart och vid fint väder då det bara serveras utomhus.
Välkommen!
Kram Kicki

6 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Sååå søte "bærbilder" du har malt :)

Lillan sa...

Vad festligt med bären!
Ta det som ett tecken och fortsätt tro på Din dröm som vi alla hoppas ska bli sann!

Kram
Caroline

Vform sa...

DET är ett tecken ... det måste du tro!!
Hörde om 'blingot' jag också, tänk vilket sammanträffande!
Sånt blev det också av dina 'kära' figurer ;O)

Ha en finfin fortsättning, och lycka till i sommarboden!
KRAM!

Vform sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
busana muslim trendy sa...

Thank you for posting this. It’s exactly what I was looking for!

Anonym sa...

Hej!

Mysig blogg. Kan man köpa bärmemot hos er på skattkammaren?

Ha en fortsatt fin helg!

Med vänlig hälsning
Maria