fredag 26 april 2013

Kalas och trädgårdsdialog

Igår var jag på födelsedagskalas, alltid lika trevligt!
Lite tidigare på dagen var jag vid handelsträdgården för att inhandla presenten.
- Har ni koskit?
- Njaa...vad behöver du det till?
- Till födelsedagspresent.
- Är det inte trevligare med blommor som present?
- Jo, men hon vill ha koskit.
De hade inte koskit så säljaren tyckte att jag skulle plocka ihop lite blommor istället som min vän säkerligen skulle uppskatta mer.
- Titta! sa han, det där blir ju mycket trevligare.
Hur ska han kunna veta att min envetna trädgårdsfantast till vän bara önskar sig koskit och inget annat?
Och förresten.....man säger väl kogödsel? Såg han inte lite konstig ut när jag envist upprepade koskit?
Man ska passa sig för vänner som har dåligt inflytande över en. Hädanefter ska jag bara umgås med såna som säger kogödsel!
;o)
Muuuu!

2 kommentarer:

Vform sa...

;O))
Javisst ... det där är väl hur man uppfattar önskemålet ...
och vem man pratar med!
Koskit behövs ... så också det 'andra'!
Önskar dig en skön helg!
♥Kram!

Anonym sa...

Muuuuuuuuuuu ......KOSKIT kram mi