måndag 26 september 2011

Brööööl

En sån här rackare har vi fått till granne. Hela kvällar och nätter brölar han så man kan bli galen! Klockan fyra i morse vaknade jag av att någon pratade. Näää, det var inte maken utan den brölande grannen.!
Nu har han fått en egen liten biroll i boken också. Man ska tydligen aldrig ge sig! ;o)

Och den här rackaren stjäl fallfrukt från äppelträden. Ni må tro att han mumsar och smaskar nere i bäcken som löper intill vår tomt. Nu har alla närliggande träd fått nät runt sina stammar. Man vill ju inte vakna upp till ett kalhygge inne i trädgården!

Men det är härligt med djuren inpå knuten, de underhåller en i alla fall! :o)

Bröööl på er!

7 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Och sån inspiration de ger dig :)

Tiger sa...

Det är spännande att bo granne med naturen! Här är det rådjur, älgar, grävlingar och sorkar som vi märker av mest.

Hösthälsningar
Elisabet

Hem & Drömmar sa...

Saknar verkligen att bo lite utanför samhället när jag läser ditt inlägg, att ha natuten inpå knuten är guld värt.

Ha en fin vecka, kram Ing-Britt

Sallys hus sa...

Haha....du kan ju snart öppna zoo och ta inträde..;)
kraaaaaaaaaaam vi måste ses snart..;)
Katarina

Vform sa...

Trevligt "sällskap" trots allt ;O)
Åtminstone dom som får äran att medverka i boken ...
Vi har också "djurpark" här omkring ... men ingen som bröööölat :O)
Hälsningar V.

Edtiaflicka sa...

Då får jag köra försiktigt när jag är ute och jobbar, för jag kör ibland i ditt område :)

Kram Ida

annika sa...

Det verkar spännande där ute på landet.

Kram
annika