tisdag 8 november 2011

Trubbel bland nissarna

- Titta, sa Nisse till Stisse, nu står Bisse och drömmer sig bort igen.
- Jag vill inte vara tomte längre, suckade Bisse. Jag vill sitta i soffan och äta knäck och titta på Kalle Anka som alla andra barn på julafton! Och så vill jag att någon ger MIG paket!!

-Men vad är det du säger lilla Bisse, sa Tomtefar bekymrat. Inte kan vi tomtar ta emot paket från andra, det har jag aldrig hört talas om.

- Ha ha ha, skrattade tonårstomtarna, det går över! Kommer du inte ihåg kära Tomtefar att vi också ville byta ett tag? Vilken tur att vi kom på bättre tankar. Tänk att jobba en dag om året och vara ledig de andra 364!

Ack ack....är man människa har man inte såna förmåner. Men så går det när man tar jobbet från tomten. ;o)

Här får ni kika in i den tjusiga Skattkammarverkstan.

Det här är pärmen med alla olika mallar som jag tillverkat under åren.

.....och så kom det fina nyheter också....

Välkommen! :o)

Kram Kicki

9 kommentarer:

Felix sa...

Nytillverkade tomtar, grisar och änglar, och dessutom spännande leveranser... Vad mera kan man begära?

Hösthälsningar
Elisabet

Vita hjärtan sa...

Dom är så söta dina tomtar, och när dom dessutom har en berättelse att förtälja, då blir det liv i dom :)

Önskar dig en härlig höstdag!!!
Kraaam Annemari

Vitspets sa...

Kul att få hänga med backstage . Vilket jobb att göra en tomte . Du är så duktig Kicki . Nya saker !! måste åka en tur snart :-) Kram Karina

Freja Rico sa...

Hej Kicki!

Jag tror du får göra en julsaga också, det vore väl nåt..:-)??

Tack du också för en bra pratstund idag i din butik, och fina saker fick jag med mig hem. jag fick lite inspiration av ditt blåbärsris som du hade i en kruka så det fick bli i den fina gröna skålen som jag köpte av dig (den får bli salladsskål till sommaren :-)), och stjärnan står bredvid. Kuddfodralen har jag satt på kuddar och dopm blev så fina i soffan i köket..

Kram

ingla sa...

Åhhhhhhh vad fint!!!!!! Du är ett geni min kära vän!!
kram

Mia på Coop sa...

Snacka om "tomteverkstad" !! Det måste vara jättekul att hålla på och tillverka hela dagarna. Jag blir lite "avis" faktiskt ;) Det är så spännande att kika in på din sida och se om det är nåt nytt och får man sen en liten story till bilderna är det extra mysigt.

Ha det bra.

Unknown sa...

Ååå så mycke fint du gör. Kul att få se lite från självaste verkstaden, vilket jobb du gör när di tillverkar dina fina figurer.
Börjar allt bli dags för ett litet besök i din skattkammare, är ju även lite nyfiken på vad som gömde sig i kartongerna ;).
Kram Ing-Britt

Sallys hus sa...

Hej på dej du sagotanten....haha..
Så söta de är dina nissar..;)
Men du verkstaden.....så fint det ser ut...haha...jag vill minnas att det är sågspån högt o lågt o rätt kallt för fingrar o tår...
Fast det ser häfftigt ut där med den stora sågen o de nakna kropparna...
Jag är ju bara mammataxi hela tiden så jag får ju aldrig tid o komma......men snaaaart!
kram Katarina

Made by Ina sa...

Vilka underbara saker du tillverkar, har du jul vykort att sälja ?

Mvh Marina