onsdag 1 augusti 2012

Tänk hur det kan bli......

Undar om jag ska sätta upp den här på butiksdörren.....?
Det är jätteskönt att få så mycket stöd och förståelse från er bloggbesökare. Det märks att ni är många som vet vad det handlar om.....
All stress och utbrändhet är ju ett tecken på ett underskott av vila. Fast egentligen inte så mycket vila från arbetet, för det är ju inte själva ansträngningen som är problemet. (det är inte ansträngande att sitta på rumpan och måla) Utan mer att hitta vilan i arbetet. Men det är just det som är det kluriga när man har det och allt annat som måste göras runt omkring sig hela tiden......

Jobbigt är det också att vara anställd idag när vinstmaximering är det enda som prioriteras. Det är hemskt stressande när det ständigt är underskott på personal på en arbetsplats....vilket är väldigt vanligt idag.
Lite tankar bara.......

Kram till er alla.....och TACK igen!
Kicki

11 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Känner igen det så väl..jag jobbar väldigt mycket själv i butiken, måste räkna timmar på personalen hela tiden..budget, omsättning..sälj..sälj..
Kraaam Anette

Felix sa...

Tråkigt att du inte mår bra, och att din härliga butik är stängd. Men jag hoppas verkligen att du blir ordentligt utvilad och är åter på banan med nya krafter så småningom! Ta dig tid att bara vara, utan alla krav. Sedan kanske du ska börja lite försiktigt med öppet t.ex. en gång i månaden i början.

Sommarkramar
Elisabet

Sallys hus sa...

Hej sötis!
Ja du stumpan...kanske borde vi anat båda två åt vilket håll du varit på väg.....jag vet ju hur du hållt på år in o år ut...
MEN vi har bara ett liv...vad vi vet;)...så då gäller det att lyssna på sig själv....
Jag försöker bli bättre på det så igår lyssnade jag på mig själv när jag ville shoppa hejdlöst på noa noas super rea...;)
I i dag lyssnade jag på mig själv o ringde o beställde tid för att få fina naglar i morgon....sen lyssnade jag på mig själv häromdagen då jag ville ha en glass.....;)
Du hör ju hur duktig jag blivit!!
Så nu är det bara för dig också att göra en massa saker bara för dig själv...strunta i butiken o kunder o bok o allt.....bara va..;)
Baka en kaka, läs en bok, promenera i skogen, mys med L...
Jag ska komma snart o ta en fiiika med dig....;) (nu hör jag hur DU säger ordet fika..;)
Kraaaaaaaaaaam Katarina

Englar och Betong sa...

Vila vila vila det är det enda som hjälper, och när man tror man vilat klart behövs det lite till. Sköt om dig så du orkar fortsätta med dina underbart fina hantverksaker som ger glädje och inspiration. Marika

Lillan sa...

Stor stor kram till Dig Kicki!
Här har du en till vars kropp helt sagt ifrån.
En kombination av för stor arbetsbelastning och ryggsmärtor slog omkull mig i maj och jag tar mig inte upp på banan heller. Är sjukskriven en bra bit in på höstterminen, nya utredningar, ont och yrsel med tinnitus som inte vill ge sig.

Ta den tid Du behöver..... Jag försöker detsamma.

Har i alla fall glädjen nog att ha fått bli mormor igen, förra onsdagen. :)

Ha det gott och var rädd om Dig!

Caroline

Vitspets sa...

Så tråkigt att du inte mår bra vännen
Hoppas Hoppas att du kommer att öppna din underbara butik när du mår bättre
Önskar dig en underbar helg !
Kram Karina Linus och Spöket

Unknown sa...

Såå tråkigt Kicki att du inte mår bra men ett klokt beslut har du nog tagit med att inte öppna butiken ännu.
Ta nu hand om dig och ta var dag som den kommer och försök släppa alla krav på både det ena och andra.

Många kramar Ing-Britt

Lotta-livets väv sa...

.....men vännen!
Så tog jag mig en titt i blogglandia och vad får jag se....Ja vännen, så lätt det händer...man VILL så mycket, man njuter av det roliga, man blir bara mer och mer kreativ och så....pladask....där faller man! Jag lämnade blogglandia till viss del beroende på signalerna jag fått från mig kropp.....men tyvärr hjälper det inte för det går enkelt att hitta nåt nytt att njuuuuuta av. Har nu haft en lång sommarledighet och hopp om att det skulle hjälpa.....men jag vet inte....så länge jag står på benen så går det ju!
Mååååånga kramar till dig. Du är klok som vilar och tar igen dig, man måste värna det liv man har just nu!
Tack för alla roliga bilder, texter och alla dina helt underbaaaara grejer.
/Lotta

Anonym sa...

Inte alls konstigt att du är slutkörd som du alltid bjuder på dig själv och med allt fint du gör i lilla skattkammaren.
Lite orolig är jag att det ska bli långvarigt, har blivit van att titta in lite nu och då. :)
Var rädd om dig Kicki!
MVH Marita

Freja Rico sa...

Jag tycker det är bra att du lyssnar på din kropp, man ska tänka på sig själv även om det är svårt :-). Man vill, vill och vill hela tiden göra rätt för sig här i samhället, man vill ju inte känna sig som en belastning och börjar jobba för tidigt. Men det är så dumt att göra så, så ta nu och vila ordentligt tills du verkligen känner att du till och med är UNDER din normala stresstålighet. Det fick jag order om när jag var "sjuk" av stress.

Många kramar
Ann-sofie

Vardagslycka sa...

Tänker på dig vännen och undrar hur du har det. Vet så väl hur jobbigt det är med stressen runt omkring och det är bra att du lyssnar på kroppen och tar hand om dig.
Varmaste kramen till dig min vän.
Sköt om dig/ Carina