onsdag 16 april 2014

Mojänger

 I söndags var mamma och jag till Tant Grön i Vintrosa och provade deras soppa på nyskördade jordärtskockor. Verkligen jättegod tyckte vi båda! Naturligtvis köpte jag med mig "kockor" hem som ska ner i jorden för att föröka sig.
 Här hemma är det kära maken som har de gröna fingrarna och ser till att allt frodas. Han har inte sagt det rakt ut, men jag anar att han tycker att jag är talanglös på den fronten. ;)
 Det är lite fusk ändå för han har jordbruk med från modersmjölken...det märks.
På håll ser man vårt gods och ägor....;)))

 Till det behövs en tjusig traktor med en massa olika mojänger till.

Många mojänger är det! :)
En härlig tid...tål att upprepas!
GLAD PÅSK!
Kicki

11 kommentarer:

annika sa...

Jordärtskockor är gott. Kanske att de är enkla att odla, jag vet inte.
Nu är det verkligen härliga tider.

Kram
annika

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad gott det ser ut !! Ha nu en riktigt fin påsk fina du !!! Kraaaam Anette

Vform sa...

Ännu har inte mojängerna dykt upp här!
MEN snart, eftersom vädret är rätt soligt!
Ha en TREVLIG PÅSK Kicki!
Kram ♥

Mia sa...

Nej Kicki du är inte talanglös, du har bara lite andra talanger som är nog så användbara. ;-D Härligt att det lider mot odlingstider i alla fall.
Ha en riktigt skön och glad påsk!
Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Någon gång ska jag besöka Tant Grön, jag prenumererar på deras nyhetsbrev och där händer det alltid en massa skoj. Jag bor ju på landet och jag ser massor av traktorer paradera utanför fönstret året runt och jag har lagt märke till att mojängerna ser lite olika ut beroende på årstid;-) Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
Kram,
Regina

Unknown sa...

شركة عزل بالرياض
شركة عزل اسطح بالرياض
شركة عزل خزانات بالرياض
طبيب تصغير المعدة مصر

طبيب تكميم المعدة مصر
عمليات تدبيس المعدة مصر
شركات مكافحة القوارض
شركة مكافحة حشرات
شركة رش مبيدات
شركة عزل خزانات بالرياض
شركة تخزين عفش بالرياض

Unknown sa...

Nothing at all is free of cost in this world, but insure that you Buy facebook reviews only from the reliable sources for profitable recognition online. buy facebook fanpage ratings

Unknown sa...

Now you can lead the whole facebook by including countless likes quickly without any sort of trouble. buy real usa facebook likes

Facebook Page Likes sa...

The post is very nice. I just shared on my Facebook Account.

Buying Facebook Video Views sa...

I am happy to find this post very useful for me, as it contains lot of information. I always prefer to read the quality content and this thing I found in you post. Thanks for sharing.

Kelly Cain sa...

5 Social Media Branding Strategies Every Business Must Know

Interpages

Guest Blogger

Guest Blogging Site

Guest Posting Site

Guest Blogging Website