onsdag 13 augusti 2008

Blueberrys

Två små blåbärsgossar.....som troligtvis är glada att de inte blev blåbärssylt! Nämen, hu så hemskt det låter, fastän det bara är på skoj!
Nya jättefina handdukar från Ekelunds, passar så fint i det blå köket........och en blå blomma.....
.....stolsöverdrag, kuddfodral från Nyblom & Kollén, allt för att sätta piff på vardagen.....och det blir ju så fint!
Mjau, stör mig inte, jag tar igen mig lite.......
Dessa husdjur lever livets glada dagar, inte behöver de slita för brödfödan som vi stackars människor, allt står serverat. Och är det så att maten inte passar de små liven, ja då byter vi märke till nåt finare, allt för att de stackarna inte ska svälta........jösses! Men go är hon lilla Smurfan!
Ha det toppen!
Kram Kicki

9 kommentarer:

Beas sa...

Vad roligt att vimplarna kom fram som de skulle! :-)

Några visitkort har jag inte ordnat. Det blev så rackarns dyrt på Vistaprint, så jag har istället köpt mig kort att skriva på själv. Får se hur det blir med kvaliteten på dessa...värt att prova i alla fall.

Och fina saker har du i din lilla butik. Du målar och står i. Det tycker jag är jättebra. :-)

Änglahem sa...

Åååhhh Kicki....vad du målar, sågar och grejar och sliter i ditt anletes svett!! och allt blir lika vackert!! Jag vill ju ha allt!!! dina saker ger mig värsta habegäret!!*hihi*

Lingon, blåbär....så vackra färger, t om så jag skulle kunna tänka mig blått i mitt kök igen! Har varit lite anti blått, men nu....*hrmmm*

Ha en skön helg vännen!
Kramaaar, Ulrika

Vardagslycka sa...

Smurfan ser ut att ha det skönt där hon ligger!
Det är så rofyllt att kika in hos dig, så fina bilder! Ser att vi visar lika stolsöverdrag i våra inlägg. Har du tittat i nya Nyblom-katalogen? Det var så mycket snyggt, jag gillade de nya överdragen med rak kant!
Ska bli så kul med Formex, att få gå runt och klämma och känna på alla nyheter! Såg att Nora- marknaden är den helgen... dit hade jag gärna åkt och sen en sväng förbi er, men nu går det inte. Ja, man kan inte hinna med allt!
Ikväll ska vi ha öppet lite längre eftersom det är uppträdande i slottsparken. Det är första gången de ordnar något sånt här så vi får hoppas att det blir uppehåll!
Ha nu en härlig dag!
Kram, Carina

Kamomilla sa...

Jättesöta små "putte i blåbärsskogen" gossar!
Ja, såna husdjur vi har.. Vår Zaida har struntat totalt i att jag varit på sjukhuset i fem dagar. Hon tiggde bara mat när jag kom hem. I övrigt så var jag som luft för denna fina dam...

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Mors lilla Olle, var det första jag tänkte på, när jag såg de små blåbärs-puttarna.
Var ute för ett par veckor sedan och plockade lite grann, men de var så små, så jag hade inte tålamod så länge...
Kram
Marie

Solsjö - Under en vind sa...

Ljuvligt!!

Å vad fin hon är katten! jag har också en svart/vit fyrbent här hemma...

Kram!

Skatan sa...

Så mycket roligt och fint att titta på! Måste fortsätta och gå igenom bilderna... :)

Ha en fin kväll!

Mormors Veranda sa...

Hej Kicki! Smurfan är bara sååå söt! Vi höll på att bli med katt i helgen, men det funkade inte med hundarna. De är alldeles för "heta" tyvärr. Hade behövt en mössfångare.
Hoppas allt är bra med er. Här i skogen är det lugnt, inget hålligång alls ;D
Kraam på dig kompis! Vi hörs & syns! Pling

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Hello, vännen!

Vilka goa blåbärsgossar :)
Och handdukarna är jättefina!! Blir shoppingsugen nu....

Smurfan ser ju inte ut att må alltför dåligt ;) Kattlivet e skönt :)

Bamsekramar
Flisan.