torsdag 21 augusti 2008

"Borta bra men hemma bäst"

"Hemmets lycka är förnöjsamhet" säger bonaden på tavlan, det håller jag med om! Det är väl därför vi är så måna om att göra det riktigt mysigt hemma.

Härligt är det när det doftar lavendel i linneskåpet!
"God vän är alltid välkommen"..........riktigt mysigt blir det ju när en god vän förgyller hemmet också! Så härligt att de finns!
Ett riktigt varmt TACK till er som skriver några rader av uppmuntran eller en hälsning, det betyder ju så mycket! Jag känner ständigt det dåliga samvetet att jag inte riktigt hinner med att kommentera just nu, men ni är alla lika viktiga! Så är det!
Ha det så bra därute!
Kram Kicki

17 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå mycket fint det hela tiden produceras!!!
Hoppas att allt är bra med dig! Här är det ok, men idag är det en sorgsam dag så att kika in här skingrar tankarna för en stund....

Kramar!

Dubbelörn sa...

Jag blir så imponerad av din produktion o nu är det inte LENITA som skriver ;).

Gillar den tavlan om vänskap o snart kommer jag förbi!

Kram vännen

Vardagslycka sa...

Åh, himmel så mycket fint du visar igen!
Jag vill gärna köpa tavlan med de två flickorna på soffan! Du kan väl höra av dig och berätta storlek och pris? Kanske att du kan skicka den ihop med den andra? Och du, den översta som du visar blir jag också sugen på... Storlek? Pris?
Du kan väl maila mig angående kontonr sen så sätter jag in pengar till dig.
Helt otroligt vad du är duktig på att måla nytt!
Ha nu en fortsatt bra kväll!
Kram, Carina

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Vad ska jag säga, käraste Kicki!? Du är så himla duktig, vet du det!!!? Klart att du vet ;)

Nu måste jag och Örnie snart ta oss en tripp igen till dig och Ugglan!!

Kramar och ha en bra helg!!
Fliset.

LantlivsAnette sa...

Ojj ojj vilken konstnär det bor i dig !!!
Vilka underbara saker du tillverkar , en efter en...
Såå vackert alltså..ljuset i dina tavlor är så vackert...
Jahapp då var det Fredag idag , jag ska ringa till doktorn om magen , inte är det bättre,fast jag slutat med kaffet och äter regelbundet...jag vill ha en dunder medecin som gör att jag blir frisk bums...
Jag tänker ju på mässan också , då vill man inte gå omkring o ha ont..

Jaa tänk om jag skulle komma tutandes upp på din gård en dag , i picupen jag o Nisse..tut..tut..
Nu ska jag gå o äta lite frukost..ha det så bra Kram Anette

StrandviksVillan sa...

Härliga bilder och vackra ord!!
Din gunghäst är sååå fin, en sån skulle man haft...

Vardagslycka sa...

Hallå vännen!

Jag har mailat dig!

Kram, Carina

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Inga slängda kärleksbrev här inte!!

Vi kommer!! :)

Kram!!

Husbilsresan sa...

Men vilka söta tavlor!!!Vill ha alla!! Du är verkligen en riktig konstnär.
Ha en skön helg!
Kram/Gunn

Sallys hus sa...

Nej men så fina de blev.....
Ser du att det är du o jag som sitter där???
Va små vi ser ut....;)
Kram min vän!
Katarina

LantlivsAnette sa...

Nu jädrars har Anette varit till doktorn o fått dunder medecin, jag förklarade vad jag jobbar med och att jag ska på mässa...han förstod och skrev ut det bästa !!!
Hoppas att det hjälper,sen gäller det ju att ta det lungt med alla kraven som du sa...du är så himla klok du !!
ha det så gott Kram Anette

Kamomilla sa...

Halloj du lilla arbetsmyra! har du en massa inspiration nu inför hösten? Vilka söta tavlor med gamla vackra ordspråk på. Gulligt!

Anonym sa...

Inget dåligt samvete ska du ha! Vi njuter av att få beskåda dina vackra verk!
Kram och trevlig helg!

//Cissi

Englas Skafferi sa...

Vad spännande att du hittat min blogg och jag har hittat din!

Men... (suck)... att vi hade stängt när du passerade förra lördagen - var det utanför öppettiderna kl 11-18 kanske? För vi hade öppet den dagen! Jag blir alltid så glad när människor berättar att de tänkt besöka oss - kom tillbaka vid tillfälle :-)

På hemsidan försöker vi skriva ut det mesta vi har för oss. Men att mötas här är inte heller så dumt.

Allt gott från Ingrid, Englas Skafferi

Englas Skafferi sa...

Vad krånglit det här blev ;-) - kan man inte svara varandra på något annat sätt än via varandras kommentarer - inte så intressant för andra att läsa? Jag frsöker förstå den här blogg-världen!
/ ingrid

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att du har en skön helg!

Kika in på www.saganssolsjo.blogspot.com då tid finns!

Kramar!

Solsjö - Under en vind sa...

..nämen du...www.solssjossaga.blogspot.com ska det ju vara....

Kramar!