fredag 1 augusti 2008

Muffinskalas!



Varsågod.....låt dig väl smaka, nu bjuder naturen på många läckerheter att blanda i muffinssmeten!
Sylt och saft och mycket mer kan man tillaga för att spara på sommarens skatter året runt!
Fast själv är jag ingen hävert på just syltning och sånt, jag har väl gjort det nån gång, men det hinner mögla innan jag smaskat i mig allt. Förresten bör inget sådant passera munnens ingång då sötsaker förvandlas till fett runt midjan. Denna ständiga kamp...........stööön!
Tack snälla rara bloggare för era påhälsningar.......jag blir så gla´så gla´när jag får en kommentar så uj uj.......men nu hinner jag inte med allt roligt som jag vill. Varför är sommaren så kort?
Den som svarar rätt på den frågan vinner en Thailandsresa.......he he he......
Kramisar! ;o)

16 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Hej vännen!!!

Visst går sommaren så fort, just därför gäller det att ta tillvara på den!:) Blogga kan man göra hela hösten! Jag har försökt göra regelbundna inlägg...nåja men hyfsat...men kommentarerna får jag ta igen framöver....Har haft underbara dagar både på vår resa och sedan vi kom hem igen!

Vlka söta muffins du gjort! perfekta efter allt fikande och grillande också, kan inte innehålla så mycket kalorier va? fniss....

Ha en riktigt skön helg! Stor kram!

Anonym sa...

Hej du! Vilka goda muffins du har fixat till!
Jag tar ett bett!

Må gott!

//Cissi

ängeln i vitt sa...

Men kicki, du är väl bara för härlig. Vilka ideer du har. Muffinsarna ser jättegoda ut. Jag älskar stora och kladdiga muffins.

Ha det gott
Kram Carina

Vita hjärtan sa...

Hej Kicki!

Du gör så mycket fint så man blir alldeles stum..... Älskar dina röda/vita blommor att sätta i en kruka och nu dessa fantastiska muffins......! Mums........

Ha det bra!
Kram Annemari

Sallys hus sa...

HA ha...den resan vill jag vinna...
jag tror den går så fort för att vi har så mycket att göra.....dagarna bara susar förbi och vi tar oss inte tid att njuta ordentligt.
Dina muffinsar är urhärliga...det vet ju jag...det bor ju en i Kajsas rum.
Kram till dig

Kamomilla sa...

Oj vilka läckerheter! Dina muffins är ju i alla fall av den kalorisnåla varianten! :)

Jadu, sommaren är för kort. Nu regnar det och är höstigt därute. Torkan har gjort björkarna gula och löven yr i vinden. och jag har inte ens börjat min semester än...

Vardagslycka sa...

Hejsan!
Åh, vilka smaskiga muffins du har gjort! Passar ju jättebra med kalorifritt nu!
På onsdag tänkte vi ta en tur på stråket, jag och 3 tjejkompisar så då kikar vi förbi.
Ska bli så kul att se allting "live".
Ha det gott vännen.
Kram, Carina

LantlivsAnette sa...

Gomorron där borta !
Åhh det var verkligen fina muffins det där..och bra för midjan..hii..hii..
Du,jag hörde av Katarina att ni ska på mässan bara på Fredagen..ujj..vad synd , då kan vi inte träffas denna gången..
För vi är ju på mässan Fre och Lör..men det kommer ju fler mässor..jag förstår om ni måste ha öppet då det är marknad i stan..
Näpp, nu måste jag ta mig en rejäl kaffe kopp innan jag öppnar för dagen..
Kram Anette

LantlivsAnette sa...

nu skrev jag fel..vi är på mässan Lör o sön...
tjiinngg...

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Langa hit en muffins, hörru!! Vilka godbitar du har gjort :)

Idag har jag tagit ledigt, regnet öser ner och ett viktigt möte väntar i eftermiddag... Håller du tummarna för mig runt kl 15 idag??!! Please?! *ler bedjande*

Kramisar
Fliset.

Beas sa...

Vad oerhört fint det blev med vimplarna. Så där fina ser de inte ens ut här hemma hos mig faktiskt då jag inte har så vackra vita möbler som du har. Superfint faktiskt!

Skriver egentligen för att berätta att den ljusblåa vimpel nu är färdig.

Lilla Blanka sa...

Heeeeej vännen!

Men åhh vilka söta muffinsar du har gjort..du har ju bara en sån otrolig fantasi och är så härligt kreativ!

Kraaaam
Mia

StrandviksVillan sa...

Mumsigt värre!
Tavlan längre ner ser helt 3D ut, otroligt!
Vet att jag redan kommenterat din uteplats men ÅÅÅÅÅÅ den är så vacker!!!

Majas mammelucker sa...

Halloj där borta bland muffinsen!!
Dom skulle sitta bra till fikat..
jaa varför går sommaren så fort.. men jag har tänkt lite det är ju så att man släpper alla måsten och bara är ..det är väl därför man ska ta tillfälle att njuta och vila så man orkar hösten..så gör jag!!
Ja då var det dags för mässa snart.. när åker du?
vi åker på torsdagen som det ser ut nu..
Hade så gott ! Kram Maria

Vita Damen sa...

Hej, är det överdrag som jag kan stoppa in mina egna dynor i eller är det dynor i ??? Vad kostar dom? Det är 8st jag är intr av...

Mindi sa...

Men du, alldeles ljuvliga! :)~

Hoppas att du har det bra??? :)

Kramis
M I N D I pindi