tisdag 24 november 2009

Inte bara jul

Lavendelflickan skördar ljuvligt doftande blommor........
.....för att fylla söta påsar att lägga i garderoben (finns i butiken). Lavendel luktar trygghet och gammeldags.
Det är härligt att öppna byrålådan och mötas av doften.




Titta vilka vackra kort m.fl. jag fick av Lotta som har bloggen http://www.livetsvav.blogspot.com/. Jag blev jätteglad när de fanns där i brevlådan! Tack Lotta! :o)
De har hon gjort själv, stora härliga, med vackra tänkvärda texter.
Visst är det skönt att få se lite blomsterprakt i november.......vårspaningen kommer fortare än man anar, men vi ska bara njuta av den härliga julen först.
Kika in på Lottas blogg, där finns andra vackra saker hon tillverkar och säljer.
Idag tittar solen fram....och vet ni, jag plockade ca en halv liter gula kantareller på min skogsrunda. De ska bli varma mackor till kvällen!
Lite snurrig blir man av tomtar, blommor, kantareller och advent....hi hi.
Kram Kicki



5 kommentarer:

Lotta-livets väv sa...

Men....vad gullig du är!!!!!!
Kram, kram!
Tänk att det går att hitta gula kantareller i slutet av november! Tyvärr är det mörkt när jag kommer hem och på helgerna har jag haft annat för mig!
Vad mysiga dina lavendelpåsar är. Borderar du dom själv?
Kramelikram
/Lotta

Kamomilla sa...

Ja, och inget är så romantiskt som lavendeldoft- tycker jag! :)

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!!
Åhhh vad fint du visar oss..
Så du har hittat svamp, nu..tokigt, i November, vädret är inte som det var förr, då var ju November en riktigt kall vinter månad, nu regnar det ju bara..
ha det gott
Kraaam Anette

Mormors Veranda sa...

Tjena Tratt! ;)
Ja bordet står dukat, bara att komma å fika, välkommen!:D
Lavendel doftar helt underbart gott! Har sytt & broderat några påsar som jag ska fylla med egen skörd.
Kraam på dig min vän!
Tjingeling!/Pling

Sari sa...

Åh, vad härligt att se något somrigt mitt i denna gråa och färglösa november!! Vilken vacker tavla!
Och korten som du fått är också sååå fina!!
Ja, jag förstår att du känner dig snurrig av allting. Eller är det kanske lavendeldoften som snurrar till det? (Hihi)
Kram Sari