fredag 20 november 2009

Juletiden närmar sig.....

.....men vädret är inte som mina barndomsvintrar. Eller hur var de egentligen?


En underbart skön pläd sydd av tvättat linne som ger en vacker vintagekänsla. Tung på sånt där gammeldags vis som mormors pläd.


Lavendelpåsar som sprider en fantastisk doft och linnesnören på metervara som kan användas till julpyntet.



Tomten är ca 50cm hög så renen har riktiga långskånklar till ben! ;o)
Pss.....Kom ihåg nu att det är söndagsöppet också fram till Jul.
Nästa inlägg ska jag visa vilka fina kort jag har fått på posten från en bloggarvän!
Ha det gott, vänner!
Kram Kicki





9 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh har du de där linne påsarna med lavendel !!! Vad kostar en bunt ? Och den där pläden...jag tror jag dööör så fin !!!
I kväll är det Idol, ohh så roligt..fredags mys med idol och lite godis..det är grejer det, jag kan unna mig lite godis ikväll, ser du Anette har tappat några kilon nu..oro och stress..då krymte midjan..:)
Ha nu en fin kväll vännen
Kraaam Anette

Kamomilla sa...

Jag undrar ja, hur var det förr+++ jag minnsbara snö och utelekar och man hann knappt in och äta...

Så fina saker du visar, härliga doftposar!

Lyktor och Tyg sa...

Så fina saker. Pläden verkar helt underbar. Jag har alltid gillat tunga täcken.
Lavendelkuddarna är så småsötsfina, ett nytt ord jag hittade på. Sydde såna för ett tags mm..det hade jag glömt bort, kanske ska göra några igen.

Ha en bra helg. Hoppas lilla stugan oss dig blir full.

"kramisar"

Anna sa...

Äntligen blev besöket av.Åhh,vad fina saker du gör,och så trevligt du hade i butiken.Kul att få träffa dig,lika trevlig som jag föreställde mig.Jag är så sugen på en tavla men vet inte vilken jag ska välja av all fina du hade gjort.Får fundera ett tag och kanske önska mig en i julklapp.Ha det gott så länge så ses vi kanske när du får tid till lite semester.

Kram Anna!

Inas sa...

Hej Vännen!
Åh va mycket fint, vilken pläd den ska du va stolt över. Ha en riktigt trevlig söndag å goa kramar Ina

annika sa...

Hej! Pläden ser ursnygg ut. Doftande lavendelkuddar är mysigt.
Visst var det vinter då man var liten! Alltid mycket snö och skidturer i Kilsbergen. Kanske är det de dagarna som man minns?
Kram annika

Lotta-livets väv sa...

Men så mycket vackert du visar! Visst doftar lavendel underbart! hela min stickkammare doftar av de påsar som jag sytt i Vintagestuk!Ju mer jag tittar på din blogg, desto mer sugen blir jag på att inte vänta till våren.....
Kram. kram
/Lotta

Lotta-livets väv sa...

Hej igen!
Har du någon e-post? Du kan e-posta mig på frulagerlof@hotmail.com
Kramis
/Lotta

Sari sa...

Jo, visst var det mer snö "förr"? Jag minns också att vintrarna var riktigt snörika när jag var barn.
Och att snön låg kvar då. Nu smälter ju snön bort så fort den kommer....
Jo, någonting har hänt med klimatet!
Vad mycket fint du visar, som vanligt!! Jag gillar speciellt vintertavlan som du målat. Underbar!
Ha det bra!
Kram Sari