måndag 30 november 2009

Näääää.......

.....vilket tråkigt väder, sa stackars Tomten.
Om det ska hålla på så här var eviga jul då måste kostymen få en ny design.
Det blir varmt och klibbigt, humöret får sig en törn, och mitt.....ho ho ho....blir ansträngt och tillgjort.
- Ta fram snösprayburken, vet ja! ;o)
- Förresten, tillägger Tomten, så såg jag på nyheterna i morse, att maneterna vuxit sig jättestora på varmare breddgrader tack vare den globala uppvärmningen. Jättemonster som fastnar i fiskarnas nät, riktigt läskiga!
- Kära Tomten, inte ska du tänka på det nu! I morgon lovas vackert väder och kallare ska det bli. Titta på Herr Kråka (18 nov) så glad han är över den blå himlen i trädets topp! :o)
Det ordnar sig.......

Kram till er alla! ;o)
Kicki

2 kommentarer:

Lyktor och Tyg sa...

Hej hur har du det?
Är det fullt upp?
Jag tog mig till Stockholm i helgen på darriga ben. Var och tittade på hästtävlingar i Globen, jättekul.
Nä nu bprde jag sy istället, fy på mig att sitta här å blogga istället.
ses Kram Kristina

SussiLibySweden sa...

Hejsan!

Du är för rolig, klimatförändringar är inte bra och snart har vi ingen vinter heller...för mig räcker det att snön kommer några dagar före jul och efter nyår kan det bli vår igen...

Ha det gott, kraamar från Anneli...SussiLi...