söndag 1 november 2009

Vad blir det för väder?


En sån här vinter vill man gärna ha........på bild!
Jag är ingen skidfantast, jag får liksom inte till det, särskilt inte med vallan. Och om jag någon gång får på mig ett par så är det endera bakhalt eller kramsnö fastkletad under skidorna.
Och om jag kommer till en lätt sluttande backe med böj, jaaa då är katastrofen ett faktum. För att inte tala om att sicksacka sig uppför en backe......toppenkul! :o(
Men stavar använder jag gärna, och isbroddar. Tryggt och bra!
Man ska vara rädd om armar och ben!! ;o)
Fast det är vackert med snön, ljust och glittrande i vintersolen, det vill man inte vara utan!

Hmmm.....undrar vad den här färska väderkartan vill säga? Det ser lurigt ut.....
Det är lite skönt att slippa halkan.....och snöskottning.....och skrapa rutor, fast det gjorde jag ju i morse.
;o)
Kram


9 kommentarer:

Kamomilla sa...

hej söta du! Så gulligt du skrev åt mig! Jag vet inte vad man ska ha för inställning för att bilderna ska gå att förstora... :(
Men jag hoppas man ser en del i alla fall :)

Snö och -3 grader hela vintern tack, det skulle passa mig! :)

Freja Rico sa...

Tycker om vintern, men bara om det inte är slask..:)).

Kram

promenader på landet sa...

Vilka vackra vintriga bilder! jag blir faktiskt vintersugen, sol och -3 passar mig! Ha det gott! Kram från Maria

Lyktor och Tyg sa...

Hej på dig. Hoppas det gått bra i dag och att du har lite ork kvar för att koma till mig :)
Ska bli jättekul!
Japp vi ses vid affären, det blir bra.
Kör försiktigt.
kram Kristina

Sallys hus sa...

Hallå där!

Himmel Kicki var får du allt ifrån???
Du hittar då alltid nåt nytt att skriva om...själv har jag sån idétorka så jag vet inte vart jag ska lyckas hitta nån inspiration igen...
Kika in till mig så får du se lilla godingen...;)
Kraaaaaaaaaam

Sari sa...

Vilken underbar vinterbild!!
Är vintrarna så, med mycket snö och lagom kallt, ja då gillar jag vintern! Men jag avskyr vintrar med kallt, varmt, kallt..... snö... tö... slask... snö... Usch!
Hoppas vi får en riktig vinter i år!
Sari

annika sa...

Hej Kicki!
Det var trevligt hos dig i går. Vi återkommer.De andra tjejerna hade inte varit runt i alla era butiker och uppskattade det jättemycket. Det blev vandring i Skärmarboda och FIKA. En sån tur vi hade att solen fanns på en underbar berghäll där vi smaskade på vår matsäck. Det smakade underbart gott. I kväll har jag plockat upp min inköp så det blir nog några nya blommr till de fina vita krukorna.
Kram annika

Janne i Fagerlia sa...

Så mange vakre juleting du har laget. Likte spesielt godt dette siste bildet du viser. God gammeldags vinterstemning...

alicias mamma sa...

Hej !

På onsdag kommer jag och Lena äntligen ut till dig..ska bli så mysigt att se alla fina julsaker och äntligen få hem båten innan vintern..fniss...kram ses snart!