måndag 24 oktober 2011

År 1790 i Svt





Ni som har kikat in på min blogg har säkert snappat upp att jag är en riktig nörd på kostymfilmer. Högst på listan ligger förståss de brittiska som ofta är storslagna, men i kväll startar ett nytt svenskt kostymdrama som är en satsning av svt. Spännande att se om de lyckas fånga nörden! ;o)





Och på lördag fortsätter Downtown Abbey på svt. Storslaget!







Underbara Maggie Smith i en av rollerna som alltid gör sina karaktärer med stor finess.

Jaha...veckorna rullar på......snart är det vår igen! ;o))))

Kram Kicki



11 kommentarer:

Felix sa...

Hoppas precis som du att det är sevärt...

Så fint du har piffat till det i butiken!

Jag såg "dina" rådjur när jag åkte förbi på R50 för ett tag sedan. De höll till mellan dig och salixen vid vägen. Naturen bjuder verkligen på gratis underhållning!

Hösthälsningar
Elisabet

Linnea Silversmed sa...

Hej kära Kicki!
Ja kostymfilmer är vi båda "suckers for". Jag älskar se kläderna, inredningen... Smyckena.. håren... Bla Bla..

Kram Linnea

Livet på Vestergård sa...

Härliga kläder och miljöer!

Freja Rico sa...

Oj, vilken tur att du påminde, måste jag kolla på..

Kram

Vitspets sa...

Tack snälla kicki för din kommentar ... Tack för tipset på tv Kram Karina

Mia sa...

Hej Kicki!

Du har verkligen ett rikt djurliv inpå knuten och du får så fina bilder. Jag bara älskar bilden på Fru Skata ;0)

Vår... ja "suck" jag tycker det känns lång dit, jag är ingen älskare av gråruggig och mörk höst.

Oh ja kostymfilmer är härligt, har längtat efter Downtown Abbey faktiskt. Lyckades faktiskt följa förra säsongen (tur att det finns svt play)

Hälsningar
Mia på Coop

PS Vi har extrapris på limfog denna veckan, om du behöver fylla på förrådet. :0)

Min Skattkammare sa...

Mia....toppen och TACK att du tipsar om extrapriserna! :o)

Ohhh...på lördag får vi ladda upp framför tv:n. Har ni extrapris på chipsen också? ;o)

Vi ses på bygg.....

andi sa...

Hejsan! :)
Hoppas du mår gott!
Ja justja, den serien kanske kan vara nåt! Men Downtown Abbey, gud vad glad jag blev att det fanns fler säsonger av den serien, tycker mycket om!!!! :)

Höstiga kramar*

Therese sa...

Trevligt att se att det finns fler kostymfilmsnördar:)
Själv är jag inbiten Jane Austen fantast med mångårig Mr Darcy crush.
Mvh Therese

Sallys hus sa...

haahaaa..va rolig du är!!
Snart vår..?? Vi tar väl julen först va?
Du o dina filmer...fniss...
kraaaaaaaaam från mig..;)

Freja Rico sa...

Vilken bra serie, den kommer jag följa..:-)

Kram