måndag 19 mars 2012

En extra bok......

....köpte jag av Tommy Dahlman. Den lottar jag ut och skickar sen till någon av er rara bloggvänner eller kunder! :o)
"....vi känner oss alla ensamma ibland, spiller ut mjölken, låter tungan slinta, blir rädda eller tappar konceptet vid ett viktigt möte...."
En liten textrad hämtad ur hans bok "Munterheter & Motigheter".
Men för att göra det lite roligare vill jag att du som är med skriver en kommentar och nämner
1. det du uppskattar mest hos dig själv...2. och det du uppskattar minst....
Jag börjar väl med mig själv då.
1. Jag har en god vilja för min omgivning (motsatsten till illvilja)
2. Jag är tankspridd och självkritisk.

Kakbuffén som numera ligger och skvalpar i våra magar!



Jag vann ju så jättesöta små virkade blommor av Nettan på bloggen "Mamma Lycklig". Jag förmodar att hon säljer dem i sin fina butik borta i Stora Mellösa. Det var många som beundrade de små konstverken i kyrkan så de fick bli kvar där så att många fler har glädje av dem.

Tack för alla kommentarer jag fått! :o)

Jag kikar in till er snart. Just nu klurar jag på mina små väsen....kan inte dra ut på det här något mer. Skärpning!

Skriv nu en kommentar...boken är verkligen jättebra!

Kram Kicki

6 kommentarer:

Vform sa...

Hej Kicki!
Vilken trevlig utlottning du har!
Jag vill gärna vara med :O)
Ska försöka ge svaren också:
1. Att jag ger mig TID till det jag VILL göra!
2. Jag är en liten latmask ;)
Ha så skön fortsättning på veckan!
Kram Vivan

mamma lycklig sa...

Vad bra att blommorna kom till användning. Jag hade ingen energi kvar när lördagseftermiddagen kom för någon utflykt till Frövi. Men nästa gång kan jag kanske komma.
Ha en fortsatt skön vecka.
Kram kram Nettan

Unknown sa...

Hejsan Kicki!

Vilken härlig kakbuffe, var nog tur inte jag kom nära den ;).

Kul med en liten utmaning i samband med din fina utlottning. Boken verkar interisant så jag ger mig väl på ett försök trots att jag är som så många andra svenskar och har svårt att säga nåt bra om mig själv :o).
1. Jag har väldigt lätt för att se det positiva i alla och allt. Är för det mesta glad och har lätt till ett skratt, de uppskattar jag..
2. Älskar fina trädgårdar och önskar att jag hade intresse till att få en egen fin trädgård men avskyr verkligen att rensa rabatter mm..

Ha de gott, kram Ing-Britt

andi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
andi sa...

Hej igen!
Jag råkade nog fibbla lite där ;)
Tur du hann läsa det innan.
Tycker inte du tjatar, det är intressant att läsa om funderingar! Och så kakbuffén såg fantastiskt ut, var var jag då undrar jag ;)
Jo och så vill jag jättegärna vara med och tävla om boken.
1. Att jag är vetgirig och gillar att lära mig nya saker, sen att jag är snäll, (det var det som jag tyckte lät lite själviskt att skriva först;D
2.Att jag ibland, som så många speciellt kvinnor, slår ner på mig själv och är hård emot mig själv, typ vad sa jag nu, hur tog han/hon det där... osv

Och så hoppas jag du har haft en skön vårdagjämning!
Kram***

Vitt hus med svarta knutar sa...

Halloj! Vilken rolig utlottning/utmaning!
Det jag uppskattar mest hos mig är att jag är ständigt nyfiken och vetgirig, mitt måtto är att lära mig en ny sak varje dag.
Det jag uppskattar minst är att jag inte tränar/motionerar så mycket som jag behöver.

Ha en fin dag!
Kram,
Regina