söndag 23 juni 2013

Den där boken.....

Nu är det så många som tittat in här i butiken och undrat hur det går med sagoboken så jag måste nog berätta det för er.
Jo, jag skickade in den till ett förlag (Libris Örebro...kändes smidigt ;) men de har väldigt begränsad utgivning av barnböcker så det blev ett nej.
"Vackra, lite längre sagor står inte högst på barnboksmarknaden just nu, det är en svår genre"...var det utlåtande jag fick. För övrigt mycket trevligt bemötande men inget feedback om den är bra eller inte. Fortsatt förvirring.....
Skolfröken Annika i Örebro (och även fröken Maria Ahlgren i Fellingsbro) har ju läst den för sina klasser (årskurs 1) och barnen har tyckt mycket om den. Och så besökte jag ju Annikas entusiastiska elever som jag lever på än.
När sommarsäsongen är över då ska jag ta tag i det igen. Har lite ändringar jag vill göra, men det går inte nu p.g.a av utrymmesbrist i min hjärna. ;o) Kan inte göra för många (skapande) saker på en gång. Måste tänka.....klura....filosofera hit och dit. Promenader med penna och litet block är toppenbra!
Så varför svampfolket skuttar och är glada på min illustration får du kanske veta en dag.....men bara kanske för jag har absolut ingen aning vart det bär.
Kicki

4 kommentarer:

Vform sa...

Håller tummarna medan vi väntar på resultatet ...
men känn ingen stress :O)
Kram ♥

Isas Trädgård sa...

Åhh så spännande Kicki !
Jag är övertygad om att om du skickar in ditt manus till ett förlag som ger ut massor med barnböcker så får du absolut din bok utgiven !
Prova med de stora förlagen som har lite muskler när det gäller att marknadsföra din bok, dessutom har de säkert redaktörer som enbart jobbar med barnböcker.
Bra att du tar tid på dig att gå med block och penna i skogen .. låter alldeles underbart ... kan se dig sitta på en stubbe i skogen med dina små sagoväsen runt dig som inspirerar och viskar hemligheter till dig !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Sallys hus sa...

Helt rätt gumman!
Klart du inte ska ge upp.
Den kommer att ges ut det är jag säker på..;)
Det är inte L, som du tänker på som gått bort. Hon är fri från sin cancer. det här är en annan väninna.
L och A kom varandra oerhört nära pga denna hemska sjukdom och min L satt hos A ända in i slutet.

På lördag är det bröllop så den här veckan har jag fullt upp men sen kommer jag för nu lääängtar jag efter dig...nu har det gått föööööör länge..:(
kraaaaam katarina

Ett Vitare Hem sa...

Ha en riktigt härlig tisdag!
Kram/Lena