tisdag 30 juni 2009

Våra två uterum


Nu när det är ljuvliga dagar och kvällar så vill man ju spendera dem utomhus så mycket det bara går. Så denna gång får det bli lite bilder från uterummen som maken byggt.
Den här står på framsidan av tomten. Den har skugga mesta delen av dagen, därför är det svårt att få blommor att trivas där. Jag har inte kommit på något bra att piffa till med därinne. Ni får gärna komma med idéer.
Beas vimplar är pricken över "i:et"! :o)
Och så är det pergola nr.2 på kundavdelningen.
Min rosa dröm! Och Beas vimplar, som man kan handla på bloggen "Beas barnslikheter" (se länklistan)






Här trivs blommorna utmärkt i söderläge och gör det hela mycket mer vackert!
Jaha.....nu ska jag snart kika på "Morden i Midsomer".
Vad är det med engelsmännen och deras mordlystnad egentligen!? Borde inte landet vara utrotat snart.....? ;o)
Kände mig lite sån häromdagen när jag hamnade bakom en traktor och en glassig bil tryckte på bakom för att hetsa mig att köra om på heldragen linje.
Jag kom på mig själv att tänka ut något elakt klurigt med bakomliggande förare, men sansade mig.......;o)
Sommarkramar Kicki



9 kommentarer:

Daniel sa...

ojoj dit vill jag komma å mysa!

Katarina sa...

God morgon !
Men så fint ni har :)
Kan tro att ni trivs hur bra som helst där :)
Vi älskar vår brygga att tillbringa den mesta tiden på nu till sommaren.
Beas vimplar är så fina, skall kika in till henne oxå ;)

Ha en underbar dag !
Kram
Katarina

Inas sa...

Go kväll!

Så fint det är vad duktig du är att få det så fint. Jag förstår att ni vill tillbringa kvällarna där. Ha en trevlig kväll och goa kramar Ina

Brunkullan sa...

O så härligt! Förstår att ni trivs där.

Flitiga Lisa trivs där det är skugga. Jag får mina jättestora ute på farstukvisten, dit solen inte når en sekund på dagen. De vill ju inte torka ut.
Sen tror jag nog att du kan prova med vanliga skuggperenner i kruka också, som funkia, alunrot och astilbe:)

Susanne

Katarina sa...

Va, menar du att du har två sådana där urmysiga uteplatser? En rosa och en blå, hur fina som helst. Undrar om pappa har lust att snickra lite...;)
Ha det bra i solen!
Kram Katarina

Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan! Nu blev jag alldeles sjuk. Uterummen är fantastiska!!! Jag och min man går just i dessa tankar. Att bygga ett uterum. Men vi "sitter fast" i våra tankebanor. Och dina uterum är bara så smakfulla! Vilken inspiration du ger mig. -TACK! Jag skulle vilja visa ditt uterem för min man..men nu bor vi vid Ångermanlundskusten, så vi kan inte titta förbi med bilen ;). Men om det går bra för dig och om jag frågar riktigt, riktigt snällt. Så kanske jag kan få kopiera något kort på uterum här i din blogg? Och visa för min man. Så får jag hoppas på att han också finner inspiration från ditt uterum och en energikick att sätta igång! :))
Vad tror du, går det bra att jag "lånar" något kort?

Glada kramar / Åsa.

promenader på landet sa...

Vad härligt att ha två så fina uteplatser att sitta på! Ha det så jättebra och hoppas du får lite semester i sommar! Jag började nu och tar det väldigt lugnt, men jag skulle gärna ta en dagstur till din butik! Kramar från Maria

Butik Drängstugan sa...

Hej!

Vilka fina uterum du har.

Vi ska åka till Stockholm i augusti och tänkte besöka din butik på vägen.Har du öppet hela sommaren?

Cina/Butik Drängstugan

Vita hjärtan sa...

Åh, jag ÄLSKAR dina underbara uterum....passa dig så inte "någon" kommer dit en mörk natt och hämtar dom ;-o

Ha det bäst!!!
Kraaam Annemari