fredag 11 maj 2012

Kickis filmtips :o)


 Jag är barnsligt förtjust i fantasy/äventyrsfilmer! Framför allt filmer som Sagan om ringen, Merlin, Harry Potter m.fl får mig att gnida händerna av förtjusning. För att inte tala om engelska kostymfilmer!;o)
Men vem kan motstå Johnny Depp som vampyr?! Han återvänder från 1700-talet till 1970-talet där saker inte är som det var en gång i tiden. En humoristisk vampyrfilm....undrar om han gillar våfflor? ;o)


Snövit och jägaren verkar vara en riktigt kuslig äventyrsfilm med bra skådisar.  De blir ju så bra nuförtiden också  med all denna teknik som skapar såna fantastiska miljöer och gör dem så trovärdiga.
Nu har jag nåt att gnida händerna åt! :o)
Vilken typ av film gillar du?
Ha en skön helg!
Kram Kicki

2 kommentarer:

annika sa...

Film är ett utvecklingsområde för mig. Helst ser jag svenska filmer ...lite engelska också. Vet att jag har försummat filmen under många år men jag har svårt för skrattfilmer där folk gör bort sig...typ Helan & Halvan. Nu är det väl ingen som ser de filmerna men genren lever vidare. Jag tror att man kan träna upp sig att se olika saker i filmer precis som i böcker.
Nehäää...snart ska vi barnvakta en liten stund för D skulle fixa något jobb och L är på personalfest. Min cykel står kvar på skolan och ska hämtas.

Du har mail ♥

Kram

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Jag håller med dig, jag är barnsligt förtjust i samma filmer som du nämner. Sagan om Ringen ser vi på hösten under några grå trista helger och Pirats of Caribean är en favorit om jag blir liggandes i förkylning....
Må så gott
/Karin